Ananasbiffar i ugn - Sjukt gott =)

Detta va sjukt gott! De måste ni bara testa =)
Ananasbiffar i ugn
4 Servings

400 g Blandfärs
1 1/2 dl Mjölk
1/2 dl Skorpmjöl
1 Gul lök
1 dl Jordnötter
2 tsk Ljus fransk senap
1 tsk Curry
2 pn Svartpeppar
1 tsk Salt
1 Ägg
4 sl Ananas; från burk; ev 8

Sås

2 dl Créme Fraiche
1 dl Grädde
1 dl Ananasspad
1 msk Soja
2 tsk Ljus fransk senap


Ugn 225 grader. Låt skorpmjölet svälla 5-10 min i mjölken. Hacka löken fint och jordnötterna grovt. Blanda väl lök, jordnötter, senap, kryddor och ägget och till sist köttfärsen. Forma 4 stora eller 8 mindre biffar och lägg dessa i en smord ugnssäker form eller långpanna. Lägg en ananasskiva på varje biff och täck med riven ost. Stek i 225 graders ugn ca 20 min. SÅSEN: Blanda alla ingredienser. Ta ut biffarna när 10 min gått och häll på såsen. Sätt in formen ytterligare 10 min. Servera med råstekt eller kokt potatis och en sallad av t.ex. isbergssallad, tomatklyftor och avokadobitar.






Kommentarer
Postat av: jennie

Mmm låter jävligt gött! Ska nog prova nu i veckan fast utan jordnötter ;) Kan man ju ha o servera bredvid för de som vill ha :)



Super fin blogg, vill också ha en sån här fiiiin :))

2010-04-17 @ 20:58:17
URL: http://famhasani.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja du måste bara testa.. det va det godaste på länge =)

2010-04-18 @ 17:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
      

RSS 2.0