Jättegod taco köttfärs paj

150 gram smör
1 krm salt
1 ägg
ca 2,5 dl vetemjöl
Knappt 1 msk vatten
1 nypa bakpulver

Dega ihop allt till en deg..

Smöra formen
Stek köttfärsen 400 g, häll i 1 dl vatten & 1 påse tacopulver eller vad man nu vill ha..
Kanske lite paprika o sånt..

Pressa ut degen i formen, häll i köttfärsen, ej för blöt..

Vipsa ihop 1/2 dl mjölk & 1 ägg & 1 krm salt o häll över lite över pajen..

Sätt in pajen i ugnen, mitten på 175 grader i ca 20 minuter..
Kanske mer eller mindre..

Jag gjorde denna för första gången idag!
Och den blev jättegod..
Jag har gasugn o hade den typ 25-30 minuter inne..



Är riktigt stolt över mej själv!
Jag lagar aldrig mat typ, bara nåt enkelt..
O jag bakar aldrig men igår baka jag en äpplepaj o den blev jättegod..

Och idag har jag faktiskt bakat en tårta för att Toni ville ha en ha ha =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
      

RSS 2.0