Jävla akryl allergi =(

Som ni säkert nu vet så är jag ju allergisk mot akryl =(
Och jag gör ju naglar i akryl..

När jag fick utslag så började det klias på händerna o sen börja jag flå som en orm..
Tog ett tag innan jag gick till läkarn men när ja väl gjorde det så fick jag en snabb tid till hudkliniken..
Måste säga att Landvetter vårdcentral va väldigt hjälpsamma =)

Men när jag va på hudkliniken så tog vi massa allergi tester o de visade ju sej att jag va allergisk mot akryl o dom sa att jag inte kunde jobba med det längre..
Men jag ville ju inte sluta med det nu.. Glöm de !!!

Fick iallafall en stark kortison salva och mina händer blev fina igen =)
Tack o lov =)

Har bara lite eksem på 2 fingrar..
Men det är inget större problem!

Det spelar egentligen ingen roll om man har handskar mm för det går rakt igenom men jag har ALLTID munskydd o handskar på mej..
Först ett par bomulls handskar o sen ett par latex (inte heller så allergi vänligt matrial de heller egentligen)..
Men jag gillar mina svarta tattoo handskar..

Men jag känner ingenting när jag har detta på mig..
Men får jag lite akryl vätska på handsken så går det rakt igenom o det börjar brännas så då är det bara att ta av o sätta på en ny handske..

Iallafall..
I morse när jag tog hårgele i håret så såg jag att min hårbotten va röd så läste ja på förpacking..
Tro faan att hårgele innehåller akryl =(
Inte konstigt att det ibland svider i hårbotten =(  o jag som tappar asmycke hår oxå..

Nu är det bara att läsa på varenda jävla förpackning på allt man köper typ..

Jobbar man med starka kemikalier så ska man ABSOLUT använda skydd..
Vem som helst kan bli allergisk!
Jag har aldrig vart allergisk mot något innan men nu då jävlar =(

Haft Ulrika här idag som gjorde nya naglar..
Blev rosa glitter med hologram i..

Men nu ska jag åka till Maxi i mölndal o handla mat..
Och hårskum som INTE innehåller akryl!

PUSS KRAM



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej där!



Du borde använda nitrilhandskar kategori CE3..

De finns att köpa på kontorsvaruhuset.



http://www.kontorsvaruhuset.com/Product.aspx?purchaser_id=20100725202111JYFA7FR1G8EURBDZDH&product_id=20091218144001IL2USO1ZFUBFCKMXCD&search=nitril



Jag har fått allergi jag med och dessa handskar ska skydda mot allehanda vätskor.



Mvh



Maria

2010-07-27 @ 10:49:52
URL: http://www.maviko.se
Postat av: June

Hej! Jag har också fått allergi av akrylen nu, är helt förstörd... Tänker absolut inte sluta jobba som nagelteraput... Också dragit länge på detta men har inget val längre och ska gå till läkaren imorgon. Jag har fått eksem på fingrarna precis där jag håller penseln och på lillfingret där jag stöttar handen :( Hoppas verkligen det finns hjälp att få, jag är också jättenogrann med handskar (nitrit) och munskydd. Sån jävla otur :(



Kram

2011-05-08 @ 13:03:11
URL: http://mammajune.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag fick oxå på precis dom fingrarna.. det syns bara lite nu men absolut ingen fara! Det klias ingenting länge.. Jag använder svarta tatuerings handskar men bomulls handskar under

2011-05-10 @ 19:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
      

RSS 2.0